Mar 182010
 

Candva, vanitatea si ingrijirea erau emblema esentiala a unui gentleman. Sa se fi pierdut acele timpuri? Truefitt & Hill se “incapataneaza” in a spune NU. Despre serviciile legendare de barbierit, despre mostenire dar si inovatie, si despre cum a reusit cel mai vechi barbeshop din lume sa devina un icon cand este vorba ingrijire masculina, intr-un interviu deLUXE-lifestyle in exclusivitate cu Razvan Trapiel, ambasadorul Truefitt & Hill in Romania.

Truefitt & Hill este cel mai vechi barbershop din lume. Cum a ajuns Truefitt & Hill in Romania? Cum v-ati intalnit Dvs. cu Truefitt & Hill?

Truefitt a ajuns in Romania din dorinta noastra de a umple un gol in ceea ce priveste produsele pentru barbati. Pana acum aveam la dispozitie celebrele produse de mass-market si alte cateva marci, sa le zicem „peste medie”, dar la niste preturi ce nu justificau in nici un caz calitatea. Exista cativa producatori in lume care se pot lauda cu produse de calitatea, prestigiul si longevitatea apropiate cu a celor de la Truefitt. Dar pana acum nici unul dintre ei nu era prezent pe piata romaneasca. Astfel am propus celor de la Truefitt o colaborare pe termen lung, propunere la care au raspuns prompt si intr-un mod foarte deschis.

Care au fost primele produse pe care le-ati incercat si cum v-ati atasat de ceea ce inseamna Truefitt & Hill?

Primele produse Truefitt testate au fost bineinteles crema de barbierit, balsamul aftershave si pamatuful. Pana in acel moment ne documentasem destul de bine in ceea ce priveste barbieritul traditional umed si marcile de top din aceasta piata, dar nimic nu se compara cu experienta de a folosi aceste produse. In acel moment am inteles cu adevarat cat de mult conteaza sa folosesti produse cu adevarat de exceptie. Citisem un articol despre Trufitt in care se spunea ca „daca i se acorda sansa, acesta va revolutiona modul in care un barbat percepe barbieritul”. Intr-adevar am simtit acest lucru pe pielea mea.

Care a fost evolutia brandului Truefitt & Hill pana la serviciile combinate de spa oferite astazi?

Istoria Truefitt incepe in 1805, atunci cand William Francis Truefitt isi deschidea primul salon de frizerie pentru gentlemani. In 1811 devenea frizer si coafor al casei regale prin Mandatul M.S. Regele George al III-lea. De-a lungul secolului al 19-lea, cand vizitele la frizer erau esentiale pentru a facilita purtarea perucilor de catre domni, afacerea Truefitt a inflorit. Stabilirea standardelor în îngrijirea masculină a luat o întorsătură nouă şi interesantă în 1935 prin achiziţionarea de către Truefitt a afacerii de frizerie a Edwin S. Hill & Co. Cu această ocazie s-a născut epoca modernă a Truefitt & Hill. Astăzi compania se bucură de renumele de salon de barbierit recunoscut pe plan mondial oferind o gamă largă de tratamente şi servicii special create pentru a oferi o îngrijire perfectă domnilor. Truefitt este de asemenea bine cunoscută ca producător al celor mai rafinate parfumuri tradiţionale englezeşti, accesorii de bărbierit şi produse de îngrijire purtătoare de renume care evocă o eleganţă şi grandoare de mult uitate ale unei epoci trecute.

Ce este barbieritul pentru Dvs.? Ce puteti spune despre obrazul unui domn? La ce anume atrageti atentia?

In momentul de fata, barbieritul pentru mine este o placere – una din micile placeri ale vietii pe care si le acorda un barbat.
Cat despre obrazul unui domn… face parte din cartea lui de vizita. Asa cum este bine stiut faptul ca prima impresie conteaza cel mai mult, obrazul este primul care se vede – urmand frizura, mainile, costumul, pantofii. Un obraz ingrijit cu produse de calitate se observa intotdeauna si aduce un plus imaginii unui domn. Degeaba apari la o intalnire cu un costum scump daca ai obrazul iritat, aspru si mirosind a produse de duzina.

Care sunt preconceptiile cele mai raspandite legate de barbierit? Care sunt greselile cele mai frecvente intalnite in experienta Dvs ?

Cea mai raspandita ar fi ca barbieritul este un chin, o datorie, o povara de care trebuie sa scapam repede, pe fuga. O alta ar fi ca iritarea pielii dupa barbierit este inevitabila si face parte din proces. Sa te barbieresti dimineata, cu fata uscata dupa somn, cu putina spuma dintr-un spray si dand cu lama in sus si in jos ca sa scapi cat mai repede de cat mai mult par este intr-adevar un chin. O alta preconceptie care imi vine in minte in momentul de fata ar fi ca multi se gandesc ca de ce sa dea 60 de lei pe o crema in loc sa dea 15 lei pe un spray, ca tot aia face. Sigur, mentalitatea si educatia sunt esentiale in ingrijirea unui barbat.

In calitate de formator, cum va propuneti sa supliniti aceste lipsuri de informatie?

Noi ne-am propus, ca pe langa promovarea produselor Truefitt in Romania, sa sustinem si o campanie de informare a publicului despre beneficiile unei ingrijiri de calitate. In conditiile in care nu foarte multi barbati viziteaza regulat un salon pentru a beneficia de servicii de spalat pe cap, tuns, barbierit, manichiura, masaj,  experientei ingrijirii personale la domiciliu ar trebui sa i se acorde o mult mai mare importanta. Nu mai departe de generatia parintilor nostri, pana acum aprox. 25 de ani barbatii foloseau creme de barbierit, sapunuri de barbierit, aparate de barbierit cu lama, pamatufuri, apa de colonie si trusa de manichiura. Acum folosesc spuma la conserva, creme ieftine si aparate de duzina. Si se zice ca omenirea evolueaza…. Ar fi bine sa ne aducem aminte de aceste valori si sa invatam din nou sa ne ingrijim ca niste adevarati domni (gentlemani).

Odinioara barbieritul si frizeria erau locuri de socializare. Cum vedeti evolutia clasicelor saloane de frizerie?

Avand in vedere ca, pana nu demult, vizitele saptamanale ale domnilor din Romania la saloanele de frizerie si barbierit erau obligatorii, eu sunt de parere ca aceasta traditie va renaste in curand. Faptul ca foarte multi domni au renuntat la vizitele regulate la barbier sau la croitor este, sper, doar o situatie temporara data de perioada grea prin care Romania a trecut in ultimii ani. In ziua de azi, cand principala grija este asigurarea stabilitatii financiare, multi domni au uitat ca trebuie sa mai aiba grija si de ei insasi. Dar acest lucru se va remedia, iar traditia ingrijirii barbatesti isi va relua locul.

Ce dezvoltare/ expansiune a brandului va propuneti pentru Romania?

In momentul de fata, activitatea noastra pe piata din Romania se concentreaza pe comercializarea produselor prin incheierea de parteneriate. In acest sens, am abordat si vom continua sa abordam magazine de produse cosmetice, parfumerii, lanturi de parfumerii, saloane ce ofera servicii de ingrijire barbatilor, hoteluri, si asa mai departe. Acesti parteneri vor fi atent selectati pentru a ne asigura ca pastram imaginea si traditia de exceptie a acestei marci, iar clientii nostri vor gasi produsele in cele mai selecte locatii din Romania.
Pentru viitor avem in vedere deschiderea de magazine proprii, pe formatul clasic consacrat al Truefitt – magazin de desfacere a produselor combinat cu un salon de ingrijire barbateasca, in care clientii vor putea testa produsele si experimenta serviciile de exceptie Trufitt&Hill.

Profilul cumparatorului. In toata lumea vorbim de membrii caselor regale, diplomati, celebritati etc. Care este profilul cumparatorului in Romania?

Atentia acordata ingrijirii personale nu tine neaparat de statutul social, functie sau renume. Vorbind despre clientul Truefitt as face referire in primul rand la educatie. Sigur, referindu-ne la barbati  cu educatie aleasa si situatie financiara buna, intalnim printre clientii Truefitt, pe langa deja traditionalii membrii ai caselor regale, si personalitati politice si culturale din intreaga. Dar eu as spune ca profilul cumparatorului, si in Romania si in Marea Britanie, este barbatul educat pentru care ingrijirea personala conteaza cu adevarat.

Care este conceptul de showroom Truefitt & Hill si cum ar putea fi descrisa o experienta totala Truefitt & Hill?

Saloanele Truefitt sunt astfel concepute pentru a oferi clientilor o experienta unica si o calitate desavarsita a serviciilor. Acestea au mentinut de-a lungul generatiilor traditia ingrijirii barbatesti la cele mai inalte cote. In saloanele Truefitt reprezinta combinatia perfecta intre magazin de prezentare cu vanzare si salon de frizerie. Serviciile oferite in aceste saloane sunt cele de care are nevoie orice domn rafinat: barbierit traditional umed, tratament facial, tuns si spalat, masarea fetei, scalpului, gatului si mainilor, manichiura si, din partea casei, lustruitul pantofilor. Pe langa acestea, barbierii de la Truefitt ofera si lectii de barbierit cu briciul si cu aparatul clasic cu lama celor dornici sa invete aceste tehnici pentru a le folosi acasa.

Cat dureaza o sedinta completa Truefitt & Hill?

In saloanele Truefitt se ofera clientilor o gama foarte variata de servicii si pachete de servicii, acestea avand o durata de la 30 la 100 de minute. In functie de combinatia de servicii sau pachete de servicii aleasa aceasta durata variaza si poate sa ajunga si la 190 de minute.

Unde este scolit personalul Truefitt & Hill?

Truefitt are o scoala proprie unde sunt formati viitorii barbieri / frizeri.

Care sunt categoriile principale de produse Truefitt & Hill?  Care sunt atuurile principale si secretul longevitatii brandului?

Categoriile mari de produse oferite de Truefitt sunt cele pentru barbierit,  pentru baie si corp si accesoriile. Astfel este acoperita intreaga varietate de produse de care are nevoie un barbat pentru ingrijirea sa zilnica. Ar fi prea mult sa le enumeram aici pe toate, dar acestea sunt prezentate atat pe site-ul nostru cat si in brosurile Truefitt.
Atuurile principale… In primul rand calitatea produselor este principalul atuu al aceste marci. Aceasta a stat si sta la baza prestigiului Truefitt si prin aceasta si-a mentinut de-a lungul secolelor clientii fideli. Truefitt ofera produse si servicii nobililor din Marea Britanie si restul Europei de pe vremea cand frizerul, daca facea cea mai mica greseala, isi pierdea capul. Astfel, numai mentinand calitatea excelenta a produselor si serviciilor, Truefitt se poate lauda cu o traditie de peste 200 de ani.

De ce pamatufuri din par de bursuc? Este adevarat ca “pamatuful” ar face de fapt diferenta sau nu este doar atat?

Pamatuful, intr-adevar, face diferenta. Prin folosirea unui pamatuf de calitate din par natural se obtine o spuma mult mai bogata din crema sau sapun, creand un strat mult mai bogat si uniform de spuma pe piele. Totodata pamatuful indeparteaza pielea moarta de pe fata si, atunci cand este corect folost, ridica firele de par pentru a obtine un barbierit mult mai eficient. Parul de bursuc a fost folosit inca din cele mai vechi timpuri pentru proprietatile sale deosebite de a retine apa, senzatia fina pe care o da fetei si durabilitatea acestora. Pana in momentul de fata niciun pamatuf sintetic nu reusit sa detroneze calitatea de exceptie a celor din par natural. Pamatufurile Truefitt sunt facute manual, fiecare fiind supus unui control riguros al calitatii, inainte de a fi comercializate.

Unde se fabrica Truefitt & Hill si de unde provin ingredientele avand in vedere faptul ca sunt unele extrem de speciale?

Produsele Truefitt sunt fabricate in Marea Britanie, in centrele proprii de productie. Retetele sunt rezultatul a 200 de ani de experienta si cercetare, iar multe din aceste retete au ramas aceleasi de-a lungul timpului. Ingredientele folosite sunt special alese si combinate pentru a oferii clientilor produse de o calitate desavarsita, iar folosirea lor sa aiba cu adevarat efecte benefice asupra consumatorului.

Unde putem testa produsele Truefitt & Hill?

Speram ca in curand sa semnam parteneriate cu cateva din saloanele ce ofera servicii de ingrijire (tuns, barbierit) domnilor. Pana atunci, oferim clientilor nostri pachete de mostre de creme de barbierit,  balsam aftershave si apa de colonie, mostre ce acopera toate gamele comercializate de noi. Prin aceasta oferim posibilitatea domnilor sa se familiarizeze cu calitatea de exceptie a produselor Truefitt, cu paleta de arome fine a acestora si sa isi aleaga gama favorita, aroma ce ii reprezinta cel mai bine.

Cat ar costa un set minim de la Truffit & Hill?

Luand in considerare o parte din recomandarile expertilor privind ingredientele esentiale ale unui barbierit traditional umed, adica o crema de calitate pe baza de glicerina, un balsam aftershave ce hraneste si hidrateaza pielea si un pamatuf de calitate din par natural de bursuc, investitia ajunge in jur de 400 de lei. Sigur, aproape 70% din aceasta suma este alocata pamatufului. Ceea ce este de mentionat aici este ca un astfel de pamatuf, daca este bine intretinut, are o durata de viata de pana la 10 ani.

Ce ati recomanda pentru un set facut cadou unui domn la prima experienta Truffit & Hill?

Dupa parerea mea, un set clasic minim pentru un domn ar contine o cutie de crema, un balsam aftershave, un pamatuf si apa de colonie. Sigur, in functie de preferinte, persoana sau ocazie acest set poate fi completat cu orice alt produs din oferta Truefitt. Nu sunt de neglijat nici seturile pentru baie, ce pot contine sapunuri, gel de dus, sampon si balsam pentru par.

Top personal al primelor 3 produse favorite de la Truffit & Hill?

Sincer, nu as putea sa fac un clasament al produselor Truefitt. Ceea ce pot sa spun este ca gama mea favorita pentru barbierit este West Indian Limes. In rest nu pot sa spun decat ca toate produsele Truefitt pe care le-am folosit au fost intr-adevar de exceptie si nu as mai renunta la ele pentru nimic altceva. Incepand cu linia de produse pentru barbierit si continuand cu cele pentru baie si corp, nu am mai intalnit pana acum produse care sa iti ofere atata satisfactie si care sa te faca sa te simti atat de bine.

Top 3 cele mai bine vandute produse la nivel mondial. Care credeti ca vor fi produsele cele mai bine vandute in Romania?

Sigur ca produsele cele mai vandute sunt cele pentru barbierit – vorbind aici de creme, aftershave si pamatufuri. Probabil ca acestea vor fi si in cazul Romaniei produsele cele mai cautate, cel putin pentru inceput. Dar sper ca, odata ce aceasta marca se va bucura si in Romania de prestigiul pe care il are in Europa si Statele Unite, toate produsele oferite sa aiba acelasi succes.

Cum a trecut Truefitt & Hill de criza?

Importatorul oficial al Truefitt&Hill si-a inceput activitatea in mijlocul crizei. Tot in mijlocul crizei Truefitt UK a avut un volum de vanzari peste asteptari. Cand vorbim despre ingrijirea personala, criza nu exista.Clientii acestei marci sunt oameni care au inteles ca ingrijirea personala cu produse de cea mai buna calitate nu este un lucru de la care sa faci rabat. Un domn educat si bine ingrijit este la fel si pe timp de criza.

Cum sunt preturile produselor Truefitt & Hill in raport cu alte tari?

Contrar politicilor de preturi de la noi (Romania) am ales sa comercializam aceste produse la aceleasi preturi cu cele din Marea Britanie, Statele Unite, Germania, Italia sau Rusia. Am considerat ca nu exista nicio justificare pentru a vinde aceste produse la preturi mai mari decat in celelalte tari. Un alt aspect pe care il avem in vedere este respectul fata de clienti. Atunci cand acestia gasesc acelasi produs in alta tara, dar cu 40-50% mai ieftin, nu numai ca nu il mai cumpara de la noi dar isi formeaza deja o imagine negativa despre acel comerciant. In plus, o parte insemnata din clientii nostri o reprezinta cetatenii straini care lucreaza in Romania sau cetateni romani care calatoresc mult. Pentru acestia este important faptul ca pot gasi produsele preferate Truefitt la aceleasi preturi ca in restul Europei.

Cat de mult difera oferta de produse & servicii Truefitt & Hill de la o tara la alta?

Oferta de produse Truefitt nu difera cu nimic fata de celelalte tari. Absolut toate produsele disponibile pe piata din Marea Britanie si celelalte tari sunt disponibile si in Romania. Cat despre servicii, momentan nu avem un salon Truefitt&Hill in Romania, dar in planurile noastre de viitor vom oferi si acest lucru clientilor din Romania.

Exista locuri unde clientii Truefitt & Hill pot schimba impresii? Unde se pot intalni fanii brandului sau unde putem avea parte de show-uri demonstrative?

Pentru a fi mai aproape de clienti am creat si o pagina in Facebook unde acestia pot scrie impresiile sau sugestiile lor in ceea ce priveste produsele Truefitt si barbieritul traditional umed. Cat despre show-ri demonstrative, va pot spune ca acestea sunt prinse in campania noastra de promovare si vor avea loc in locatii special alese pentru ca experienta Truefitt sa fie la cote maxime.

Care dintre personalitatile istorice marcante au fost fidele brandului T&H de-a lungul timpului?

Răsfoind cartea de oaspeţi Truefitt este ca şi cum ai citi numele scrise în lista ‘Who’s Who’ a unei societăţi alese şi numele celor care au scris istoria lumii. Truefitt & Hill au fost onoraţi să includă în clientela lor majoritatea bărbaţilor din Familia Regală Britanică începând cu George al III-lea, precum şi numeroase alte feţe regale europene, politicieni faimoşi ca William Gladstone , Ducele de Wellington, Sir Winston Churchill şi Mareşalul Viconte Montgomery of Alamain. Multe alte figuri legendare din lumea artelor şi divertismentului, care de asemenea s-au bucurat de legendara atingere Truefitt, îi includ atât pe Charles Dickens, William M. Thackeray, Lord Byron, Beau Brummell, Oscar Wilde, Alfred Hitchcock, Lord Laurence Olivier, Danny Kaye, cât şi pe celebrii John Wayne, Frank Sinatra, Stewart Granger, Fred Astaire şi Cary Grant.

 Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>